Hírek : Alonso és Schumi óriási csatáját a spanyol nyerte |
Alonso és Schumi óriási csatáját a spanyol nyerte
Damján(nemzetisport.hu) 2005.04.24. 17:05
SAN MARINÓI-I NAGYDÍJ:Utoljára Ayrton Sennától és Nigel Manselltől láthattunk hasonlót 1992-ben Monte Carlóban
Alonso és Schumi óriási csatáját a spanyol nyerte:
|
|
Fernando Alonso (Renault) nyerte meg a 25. San Marinó-i Nagydíjat, a világbajnokság idei negyedik futamát, miután az utolsó tíz körben hihetetlen párharcot vívott a címvédő Michael Schumacherrel (Ferrari), aki mindent megpróbált, de képtelen volt megelőzni a latin nemzetisége ellenére bámulatosan hidegvérű spanyolt. Kettejük küzdelméről Ayrton Senna és Nigel Mansell 1992-es, Monte Carló-i csatája jutott az ember eszébe, ott és akkor Senna tartotta fel hasonlóan bravúros módon a britek "oroszlánját". A mai verseny már csak akkor lehetett volna jobb, ha Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) is részt vesz benne, a pole pozícióból induló finn tehetség autója azonban a 9. körben lelassult, majd megállt.
Remekül jött el a rajtnál a pole pozícióból startoló Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) a San Marinó-i Nagydíjon, és a Tamburello kanyarkombináció előtt okosan belülre húzodva lezárta az előzési lehetőséget Fernando Alonso előtt. A két éllovas mögött Jenson Button (BAR-Honda) fordult be harma- dikként az első variánsba, őt követte Jarno Trulli (Toyota), Szato Takuma (BAR-Honda), Mark Webber (Williams-BMW), Alex Wurz (McLaren-Mercedes), Jacques Villeneuve (Sauber-Petronas), Rubens Barrichello (Ferrari), Giancarlo Fisichella (Renault), Ralf Schumacher (Toyota) és Michael Schumacher (Ferrari).
Räikkönen iszonyatos tempóra kapcsolt az élen, és már az első körben kétmásodperces előnyt szerzett. A harmadik körben már három másodperccel vezetett a finn, aki megfutotta a verseny leggyorsabb körét, majd három mp körül stabilizálta a különbséget. Az első tízben egyetlen előzés történt: Webber már az első körben elment Szato mellett.
|
Rajt Imolában. Elöl Räikkönen, Michael Schumacher jobbra hátul látható (fotók: Reuters) | A McLaren-Mercedesben ülő éllovas nem tudott jobban elhúzni Alonsótól, és ennek - mint hamarosan kiderült - nem ő, hanem az autója volt az oka. Miután a hatodik körben Fisichella egy kigyorsítást követően kicsúszott, és kiesett, a 9. körben Räikkönen a Gilles Villeneuve-ről elnevezett kanyar előtt teljesen lelassult, majd a Tosa előtt Alonso úgy húzott el mellette, mintha állna.
Látszott, hogy a McLaren-Mercedes megadta magát, és a finn pilóta a forduló végén a depóba kormányozta a négyekerekűjét. Az egyik favorit sajnálatos módon búcsúzott. Fernando Alonso tehát átvette a vezetést, és innentől kezdve a San Marinó-i Nagydíj elkezdett hasonlítani az utóbbi két futamhoz, legalábbis abból a szempontból, hogy Alonsónak nem nagyon volt ellenfele.
A következő fontos esemény Rubens Barrichello boxlátogatása volt a 18. körben, de jobb lett volna, ha szegény brazil azonnal le is állítja a motort. Persze, ekkor még nem tudhatta, hogy Ferrarija egy körrel később szintén feladja a harcot - szomorkodhattak a tifosók.
A 22. körben Szato a Tamburello előtt megelőzte Webbert, és a harmadik helyezett Trulli után eredt.
Fernando Alonso a 24. körben jött ki tankolni, és Button mögé állt vissza a második helyre. Hamarosan azonban az angol tehetség is meglátogatta a szerelőit, így visszaállt az eredeti sorrend.
Aki azonban nagy meglepetést tartogatott mindenki számára, az Michael Schumacher volt. Jó alaposan feltankolt Ferrarijával a hétszeres világbajnok címvédő egyszerre csak ott termett Button mögött a harmadik helyen, és támadni kezdte 25 esztendős, ifjú kollégáját. Sokáig persze nem rugdoshatta Button "hátsóját", tudniillik már neki is erősen fogytán volt az üzemanyaga, így a 28. körben a box felé vette az irányt.
Sokan azt gondolták, Schumacher visszaáll majd valahová a középmezőnybe, ám nem így történt: a feltöltés után is ő maradt a harmadik. Azután őrületes tempóra kapcsolat, és újra üldözőbe vette Buttont, akinél sokkal-sokkal, körönként két-két és fél másodperccel gyorsabb volt. De nemcsak Buttonnál, Alonsónál is, akin néhány kör alatt tíz másodpercet hozott a németek 36 éves kedvence.
Huszonegy körrel a leintés előtt Michael Schumacher teljesen utolérte Jenson Buttont, miközben Alonso korábban fél percet meghaladó előnye is tizenegy másodpercre csökkent a Ferrari klasszisa előtt.
Ebben a percben Alonso másodszor is kijött tankolni, 11 mp hátránnyal a harmadik helyre tért vissza, miközben az éllovassá avanzsáló Button elkezdte feltartani Schumachert. Ez mindenképpen Alonsónak kedvezett, aki értelemszerűen azt szerette volna, ha Button minél későbbre halassza a második depólátogatását, és addig is ne hagyja megelőzni magát. Az angol azonban 16 körrel a vége előtt kapitulált, akkor, amikor egyszerre érték utol a két Williams-BMW-t a Variante Alta nevű S-kanyarban.
Még 14 kört kellett megtenjie a mezőnynek, amikor Button kénytelen volt bemenni a depóba. Schumacher egy körrel tovább bírta nála, és alig valamivel Alonso mögé érkezett vissza a pályára. Tizenhárom kör volt hátra, és hatalmas harc előszelét lehetett érezni. Az is lett belőle.
Michael Schumacher látványosan gyorsabb volt Alonsónál, egy kör alatt utolérte a spanyolt, és óriási nyomás alá helyezte ifjú riválisát. Úgy tűnt, nincs mese, mert a Ferrari annyival gyorsabb volt a Renault-nál. Ijesztően gyors. Három tizedmásodpercre autózott egymástól a két versenyző, de Alonso utolsó leheletéig tartotta Schumachert.
Hat-hét körrel a vége előtt Michael Schumacher a korábbi vehemenciájához egy nagyon picit megnyugodott, úgy tűnt, a végső rohamra készül a befutó előtt. Két és fél kör volt még hátra, amikor a Tosában, majd az Acque Minerale előtt is hihetetlen elszántsággal próbálkozott, ám Alonsóval bámulatos hidegvérrel tartotta fel.
Az utolsó körben megint a Tosában próbált bebújni a német, de a pontverseny éllovasa az utolsó pillanatban becsukta a kaput, a hátralévő három kilométeren pedig már nem került ennyire kritikus helyzetbe.
Ezzel a győzelemmel Fernando Alonso 36-ra növelte pontjai számát az összetett pontverseny élén, míg Michael Schumachernek tíz pontja van, ennél is fontosabb azonban számára, hogy a jelek szerint a Ferrari újra nyerő autót fabrikált az F2005-ösből. Hogy valóban olyan ijesztően gyors-e ez a Ferrari, mint amilyennek az imolai 62 kör során tűnt, az majd május 8-án a Spanyol Nagydíjon elválik, mindenesetre azonban annyi biztos, hogy a maranellóiak újra képesek lesznek vele futamokat nyerni.
|
„Ez derék munka volt, barátom!” – Schumacher (balra) és Alonso gratulál egymásnak |
25. San Marinó-i Nagydíj (62 kör, 307,609 km) végeredménye: |
1. F. Alonso |
spanyol |
Renault |
1:27:41,921 óra |
2. M. Schumacher |
német |
Ferrari |
+ 0,215 mp |
3. J. Button |
brit |
BAR-Honda |
+ 10,481 |
4. A. Wurz |
osztrák |
McLaren-Mercedes |
+ 27,554 |
5. T. Szato |
japán |
BAR-Honda |
+ 34,784 |
6. J. Villeneuve |
kanadai |
Sauber-Petronas |
+ 1:04,442 |
7. J. Trulli |
olasz |
Toyota |
+ 1:10,258 |
8. R. Schumacher |
német |
Toyota |
+ 1:10,841 |
9. N. Heidfeld |
német |
Williams-BMW |
+ 1:11,282 |
10. M. Webber |
ausztrál |
Williams-BMW |
+ 1:23,282 |
11. V. Liuzzi |
olasz |
RedBull-Cosworth |
+ 1:23,764 |
12. F. Massa |
brazil |
Sauber-Petronas |
+ 1 kör |
13. D. Coulthard |
brit |
RedBull-Cosworth |
+ 1 kör |
14. N. Karthikeyan |
indiai |
Jordan-Toyota |
+ 1 kör |
15. T. Monteiro |
portugál |
Jordan-Toyota |
+ 2 kör |
Kiesett a versenyből: |
G. Fisichella |
olasz |
Renault |
kicsúszás |
6. kör |
K. Räikkönen |
finn |
McLaren Mercedes |
hajtóműhiba |
9. kör |
P. Friesacher |
osztrák |
Minardi Cosworth |
műszaki hiba |
9. kör |
R. Barrichello |
brazil |
Ferrari |
műszaki hiba |
19. kör |
C. Albers |
holland |
Minardi-Cosworth |
műszaki hiba |
21. kör |
A vb állása - pilóták: |
1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) |
36 pont |
2. Jarno Trulli (olasz, Toyota) |
18 pont |
3-5. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) |
10 pont |
3-5. Michael Schumacher (német, Ferrari) |
10 pont |
3-5. Ralf Schmumacher (olasz, Toyota) |
10 pont |
6. David Coulthard (skót, Red Bull Racing) |
9 pont |
7-8. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) |
8 pont |
7-8. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, McLaren Mercedes) |
8 pont |
9-10. Kimi Räikkönen (finn, McLaren Mercedes) |
7 pont |
9-10. Mark Webber (osztrák, Williams-BMW) |
7 pont |
11-12. Jenson Button (brit, BAR-Honda) |
6 pont |
11-12. Nick Heidfeld (német, Williams-BMW) |
6 pont |
13. Alexander Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) |
5 pont |
14-15. Szato Takuma (japán, BAR-Honda) |
4 pont |
14-15. Pedro de La Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) |
4 pont |
16-17. Christian Klien (osztrák, Red Bull Racing) |
3 pont |
16-17. Jacques Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) |
3 pont |
18. Felipe Massa (brazil, Sauber-Petronas) |
2 pont | |
|